خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا وارد شوید ورود.ثبت نام های جدید غیر فعال شده است.

اطلاع رسانی

Icon
Error

ورود


انتخاب ها
برو به آخرین پست برو به آخرین ناخوانده
yashar  
#1 ارسال شده : 1392/08/21 03:09:27 ق.ظ
yashar

رتبه: تازه وارد

گروه ها: Registered
تاریخ عضویت: 1392/04/12
ارسالها: 9

تشکرها: 1 بار
46 تشکر دریافتی در 14 ارسال
اصل 1 : تصاحب مرکز میدان

معمولا در شروع بازی حرکت دادن d4 - e4 - c4 - N f6 صورت می گیردو سیاه نیز بهتر است اولین حرکت پیاده را 2 خانه براند تا فضای بیشتری برای مانور مهره هایش در پشت داشته باشد.




اصل 2: گسترش سریع سواره های سبک

در گسترش باید 3 نکته اعمال شود اولا سواره ها را در جایی مستقر کنیم که تحرک پذیری بیشتری داشته باشند یا همان اصل تحرک پذیری بیشتر که امروزه استادان حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند چرا که اعتقاد دارند میانگین قدرت مهره ها را موقع حمله به حریف افزایش می دهد ثانیا: استقرار مهره با طرح خاصی همراه باشد ثالثا آغازی باشد برای حمله شدید




اصل 3: امنیت مکان شاه

قبل از حمله شاهمان را در نقطه امنی قرار دهیم مثل شاه - قلعه رفتن




اصل 4: اتصال دو رخ

با بیرون آوردن قدرتمندترین مهره نیروهایمان یعنی وزیر در پشت جبهه و در فضای خلوت که قدرت تحرک پذیری بهتری داشته باشد.




اصل5:نگاه کردن قبل از هر حرکت به شاه حریف

در مدت طول بازی باید به دفعات زیاد مکان شاه حریف را زیر نظر بگیریم یعنی قبل از هر طرح ریزی و حرکت چند بار - این عمل سبب می شود پیچیدگی طرح های حریف ما را از هدف نهایی باز ندارد و فقط طرح های مطمئن و اصلاح شده خود را انجام دهیم




اصل 6: نگاه کردن به آخر بازی پیاده ها

در هر لحظه بدون تصور سواره ها بخصوص بعد از قلعه رفتن حریف - پیاده ها را در نظر بگیریم این عمل ما را برای تعویض های بهتر یاری می کند




اصل 7: حرکات ابتکاری

مانند حرکات مرد افسانه ای شطرنج جهان بابی فیشر مثل قربانی دادن برای تصاحب موقعیت و سوار شدن بر بازی در بازیهای بسته و اواسط بازیها با طرحها و تاکتیک هایی که سواره های بیشتری درگیر هستند بهتر امکان پذیر است.




اصل8: محاسبه فوق العاده قوی

حتی گرفتن ستون یا داشتن سواره های خوب نسبت به سواره های بد حریف در مقایسه با محاسبات بیشتر حریف امکان برد را از ما میگیرد پس در هر لحظه از بازی بی خیال نشویم و در مدت زمان بازی یک لحظه هم بازی را رها نکنیم و اجازه ندهیم فکرمان در جای دیگری مشغول شود




اصل9: حرکات استادانه با وزیر

قدرت و ابتکار بازی با مهره وزیر اهمیت بسزایی در نتیجه بازی دارد بازی دادن مهره وزیر نیازمند ابتکار بیشتری می باشد




اصل 10: بهم زدن طرح حریف

در شروع بازی سعی کنید شروع بازیهای حریف را با حرکات متفاوت برهم زنید تا مجبور شود به طرح های ابتکاری دست زند نه بازیهای شناخته شده کتابها مثل بازیهای ایتالیایی یا دفاع فرانسوی و ...که در آخر ممکن است به پاد بیانجامد




اصل 11 : آمادگی فکری شجاعانه

قبل از شروع بازی و در حین بازی تمرکز لازم را بدست آورید جو گیر محیط یا میز نشوید موقع نشستن پشت میز ابتدا تلکیف خود را معین کنید که برای برد بازی می کنید یا برای مساوی - شجاعت خود را در بازیها از دست ندهید تا فکرتان آسوده محاسباتش را انجام دهد و این را هم به خاطر داشته باشید که ترس برادر مرگ است.


thanks 5 کاربر از yashar برای ارسال مفیدش تشکر کرده اند.
hormozgan در تاریخ 1392/08/21, sedrik در تاریخ 1392/08/23, farib4728 در تاریخ 1392/08/27, amvkh در تاریخ 1392/11/16, koyar در تاریخ 1394/09/01

Wanna join the discussion?! Login to your شهمات forum account.ثبت نام های جدید غیر فعال شده است.

hajian2  
#2 ارسال شده : 1392/12/20 05:33:49 ب.ظ
hajian2

رتبه: Member

گروه ها: Registered
تاریخ عضویت: 1392/05/17
ارسالها: 21

تشکرها: 4 بار
4 تشکر دریافتی در 4 ارسال
بسیار ممنون
فید RSS  فید Atom
کاربرانی که در حال مشاهده انجمن هستند
جهش به انجمن  
شما نمی توانید مطلب جدید در این انجمن ایجاد کنید
شما نمی توانید برای مطالب ارسالی پاسخ ارسال کنید
شما نمی توانید مطلب ارسالی خود را حذف کنید
شما نمی توانید مطلب ارسالی خود را ویرایش کنید
شما نمی توانید در مطلب ارسالی خود نظرسنجی ایجاد کنید
شما نمی توانید در این انجمن نظر دهید

قدرت گرفته از YAF.NET | YAF.NET © 2003-2017, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.122 ثانیه ایجاد شد.